2003/07/20

barackos turogomboc
Dani reggel ma betrappolt, és a következő szavakat kiáltotta a hajnali szerelmeskedéstől még félájultan alvó apjának:
- Apa! Elfelejtetted, hogy én már ébren vagyok!

Nohát. A lábujjam megmaradt, de egyéb kedvező jelek is feltűntek. A golgotám azon kívül, hogy hajt, mintha valami versenyre kelt volna a muskátlikkal, hozott egy csomó bimbót. Csak úgy. Egyik napról a másikra. Békés csend honol, Jura most viszi haza a gyerekeket, Emma alszik.

Van nekem egy barátnőm, aki végig mellettem ült a gimiben. Melindának hívják. Van egy nyaralójuk Bogácson, ami régebben igazi vidéki nyaraló volt, a budi a kert végében (maga a kert amúgy 5 lépés x 5 lépés), vizet a hidrofór nyomta fel a kútból, mosdani lavórban lehetett. Mára felújították, bent van a wc, és zuhanyozni is lehet. Szóval a burzsoázia diszkrét bája lengi már körbe. Ebbe a nyaralóba voltam én hivatalos minden nyárra egy hosszú hétvégére. De ami az egész történetben a leglényegesebb, az a barackos gombóc. Mert hogy a Melinda nagymamája (Mamóc) minden nyáron csinált nekünk rettenetes mennyiségű barackos gombócot. De ezt úgy kell elképzelni, hogy vejlingszám. Az ember felkelt olyan dél körül (mivel előző nap a helyi discoban végeztünk szociológiai tanulmányokat), bedob egy könnyű reggelit (ami náluk nem olyan egyszerű, mert más fogalmaik vannak a "kevés étel"-ről), visszaheveredik picit, és várja a gombócot. Nemsokára kötelező húsleves után asztalra kerül a barackos gombóc. Az ember eszik-eszik-eszik. A rosszullét határán csendben lehever a hintaágyba, rágyújt, emészt. Ha már kicsit könnyebb a gyomor, lehet nekiállni a következő adagnak. És ez megy egészen estig. Bátran állíthatom, eddigi nyaraim fénypontjai voltak ezek minden évben.

És Jura ma barackos gombócot csinált. Mert én egy olyan piszok mázlista vagyok, hogy nem csak hogy főz a kedvesem, de ráadásul isteni finomakat. Ha még azt is elárulom, hogy el is mosogat maga után, és gyereket is virtuóz módon pelenkáz (a kakis pelustól sem rémül meg), akkor testőröket kell fogadnom. Mert akkor nők hada fog lesni ránk minden sarkon, hogy megszerezzék maguknak az én Jurámat.

Nincsenek megjegyzések: