2009/10/21

Suliügyek

Tegnap összefutottam az utcában lakó régiovistárs anyukával, még az itteni oviból.
Mesélte, hogy végül ő ide íratta a lányát be, de azt cáfolta, hogy (ahogy Zso-nál olvastam) az A lenne a "csókos osztály". Ők C-sek, és a legtöbb szerinte-csókos oda jár, mert a C-s tanítónéni a legkalsszabb az évfolyamban. Igaza lehet, mert az eddig csendesnek, szorongónak tűnő kislánya sokkal felszabadultabbnak tűnt, mosolygott, beszélgetett velem, és az anyukája szerint is szereti a sulit.
De azért szerinte oda elég nehéz bekerülni. Még szerencse, hogy azért nekem is akad támogatóm, ha arról van szó, nincs mese, véletlenül találkoznom kell az igazgatónővel, vagy a titkárral minimum a közértben. Azért az lenne a legjobb, ha mégis ide tudnának járni alsóba, itt találnánk egy kedves, nagyszerű tanítónénit, és nem mellesleg az itteni osztálylétszám 20 fő.

Említette még ő is Csomádot, és Kisnémedit, amit oktatásügyileg amúgy is Botyihoz csatoltak, mert olyan pici helység, pici iskolával, ovival.
Végülis amit én várok egy sulitól az egyrészről nem sok, hiszen nem kell kacsalábon forgó palota, projetoros tábla, meg mittoménmi. Kicsi suli, családias hangulat, egy kedves, szeretetreméltó, igazán hozzáértő tanító néni, alacsony osztálylétszám. És persze mindez maximum 20 percen belül, mert a legjobb suli sem éri meg hosszasan utaztatni a gyereket minden nap.

Most nézem, Kisnémedinek honlapja is van. Olyan, amilyen, de van! Ez tetszik!

5 megjegyzés:

zso írta...

háát, az én főfő totumfaktomos őslakos, szmk-s és minden egyebes majdnem szomszédom és a szomszédom is -kinek 2 gyereke jár oda - az a-t mondta, sőt a volt oszttárs anyuka, aki idehozta át 2. a gyerekét.De, mindegy is, hogy a, vagy c, nekünk esélytelen.Bár, szokták mondani, létezik az az összeg, ami sok mindent megnyit...
Néztem a kisnémedit, esélytelen, szintén, 3 gyereket, 3 felé hordani annak összes velejárójával, no way...:( max irányba eshet.

Wandababa írta...

Sosem gondoltam volna, hogy ilyen nehéz választani:O mondjuk nálunk egy utcában volt a bölcsi, ovi, suli:) (egészen 8 éves koromig öt percre gyalog)

presh írta...

Wandababa nem is mindenkinek ilyen nehéz választani, az ismerőseim jó részének teljesen megfelel a körzetes suli (ovi, bölcsi). A dolog másik hátulütője, hogy Bp-en elég könnyű viszonylag közel megfelelő sulit találni, itt vidéken kicsit más a helyzet, még itt az agglomerációban is.
(OFF: tudom, hogy adósod vagyok még egy levéllel, de egyszerűen képtelen vagyok leülni, és megírni egy normális levelet)

zso persze érthető, nem tudsz 3 gyereket száz felé vinni. nekem ebből a szempontból szerencsém van, mert max 2 felé kell járnunk.

Wandababa írta...

Ööö, nem vettem észre, hogy egy hosszabb levéllel adósom lennél:), csak az életjel hiányzott:D

Hogyhogy csak kettő? mármint, 6 év múlva mind a három gyerek általános iskolás lesz, ha jól számolom:O vagy hem erre vonatkozott?

zso írta...

Még az aranyos tanító néni legyen témakörhöz, hogy így, hátamon egy 9-es gyerekkel, pl. szerintem a tanítónő személye nem biztosíték semmire, mert bármikor elmehet, sajnos. Iskolát, pedagógiai módszert keresni, találni, angyobb kincs.