2009/09/13

A nagy gerincvédő vadászat

Kobak már van, de mivel Emma lekerült futószárról, és lassan megy "osztályba" (nagy karámba), és tanulja a vágtát, gerincvédő kell, ez nem alku kérdése.
Kétféle kapható, egy hátra szíjjazható protektor, ami csak a gerincet védi, és van a védőmellény, ami mellkast is véd egy esetleges eséskor.
A protektort eleve elvetettük, mert az összes hozzáértő egybehangzó véleménye szerint gyerekre felelőtlenség csak azt adni, mellény kell.
Azt viszont nem gondoltam volna, hogy azt ilyen nehéz beszerezni. Kis keresgélés után három fajtára szűkítettem a kört. Van a dechatlonban saját márkás, van a Horze-ben saját márkás, és van Tattini, amit több boltban is meg lehet találni (elvileg). A dechatlonos tizehétezer, a tattinis tizennyolc, és a horzés huszonnyolc ezer jó magyar forint. Egy teljes hétvégi utánajárás után az eredmény az, hogy csak horzés van Emma méretében, ami viszont úgy néz ki, mint egy rohamosztagos páncélmellény. Viszont valóban komoly védelmet nyújt. Dechatlonos nincs, egyik áruházukban sem, és nem is lesz tavaszig. A tattinissal meg az a baj, hogy ami hosszában jó, az széltében kicsi.
Hát nem gondoltam volna, hogy védőmellényt szerezni ilyen mocsok nehéz és kurva drága.
Sejtettük, hogy ez egy költséges sport, de Emma olyan elképesztően lelkes és tehetséges, hogy minden támogatást megkap tőlünk.
Amilyen piszok mázlisták vagyunk, Iván és Milos vitorlázni és golfozni fog, esetleg búvárkodni...

7 megjegyzés:

mamaka írta...

Lóci, Lizi most kezdik majd az ovi által szervezett lovaglást. Szép kilátások a pénztárcánkra nézve.

presh írta...

hát ja.
tudtam én, hogy drága sport ez, de nem is gyanítottam, hogy ennyire.
eleinte a bérletnél tovább nem is láttam :-)
a dechatlonban vannak leértékelt lovaglógatyák, ott érdemes megnézni.

az alap:
gatya(2000-6000), csizma (4500), kobak (5000-15000), gerincvédő mellény(16000-28000), kesztyű (700-5000), szűk 50 rugó.
Ha szerencséd van, akkor olyan helyre viszik őket, ahol kobakot, gerincvédőt adnak nekik a lovaglás idejére. de a többit meg kell venni.

r. írta...

azert nadrag es csizma meg jo ideig nem kell, kobakbol a gyerekmeretu a decathlonban a legjobb, ami 6-7 ezer, szoval sztem amit irsz, az kicsit tulzas:)

Unknown írta...

Petra is kiüldöz a lovaglásért, már volt is egy párszor, nagyon jól megy neki is. A másik ami szintén nagyon jól megy neki (mármint ami ebben a korban elvárható tőle), és irtózatosan szeretné a tenisz. Na, gondolhatod. Egyik sem olcsóbb a másiknál:(.

Unknown írta...

ja, szlivka voltam és elképzelésem sincs ki ez a Péter Dániel, viszont nem a saját gépemen írok, úgyhogy bocs:):):).

presh írta...

r. mondjuk az igaz, hogy ezek az ovis lovaglások nem szoktak nagy számok lenni, ha csak prüntyögnek, meg lovacskáznak az órán, akkor valóban nem kell se gatya, se csizma.
de ha rendes edzésük lesz, akkor bizony rájönnek, hogy szükség van rá. emma simán elkoptatott már egy cicanadrágot (kb 6-8 óra alatt), szóval a gatya előbb-utóbb szükségessé válik (leértékelve vettük a dechatlonosat 2000-ért). csizma szintén, sportcipőben nem lehet rendesen lovagolni (4500 a szintén dechatlonos gumicsizma).
kobakra én is 5000-t írtam, mint alap ár. nem értem hol itt a túlzás?

szlivka jaja, nyilván a két fiú is valami jó kis sportot fog választani. bár ha lovagolnak majd, akkor már kinőtt cuccok lesznek emmáról.

gyümi írta...

javaslom majd a hokit. garantáltan drága:) enyémek lovagolnak _és_hokiznak, én is tervezem, hogy ajánlom a vitorlázást júliusra, mikor bezár a jég:)