2008/08/01

Úgy látszik kezdek felnőni. Egyre többször kapom azon magam, hogy egy beszélgetésben inkább nem mondom a véleményemet. Egyre kevesebb az olyan társaság, ahol igazán lehet vitatkozni, a szó legnemesebb értelmében. Érvek, ellenérvek hangzanak el, és még az is jólesik, ha a végén mindenki marad a saját meggyőződésénél.
Talán Jurától tanultam el a problémakerülést, egyre kevésbé szeretek konfrontálódni olyan helyzetekben, mikor tudom, hogy nincs a másik oldalon partner. Ahol a szavakat forgatják ki, csúsztatások, és nagy érzelmi töltettel átsütött, kevéske tényt tartalmazó "érvek" hangzanak el. Miért is akarnék én egy kvázi idegen embert (embereket) meggyőzni arról, hogy a korai fejlesztés nem a sátántól való szörnyűség. Régen is, mikor Emmával ez napi szintű kérdés volt, meglepett némely szülő hozzáállása. Az én gyerekemnek kutya baja, az a rohadék fejlesztő pedagógus baromságokat beszél. Különben is, olyan nem is létezik, hogy "probléma a nagymozgással", kicsit ügyetlen a gyerek, nagy szám, majd kinövi.
Mi az, hogy szocializációs probléma, egy kisfiú legyen verekedős, így fog majd az életben érvényesülni. Satöbbi, satöbbi...
Halál frusztrált emberek vesznek körül, és ez most egészen látványos számomra, ahogy a békés kis kiegyensúlyozott világomból kitekintek.
Nagyon remélem, hogy ez még jó sokáig eltart - mármint az én nyugalmam, nem a mások frusztrációja :-), mert nekem ez így nagyon jó, és úgyis csak saját magamat válthatom meg...

2 megjegyzés:

kata (ribizlifoto) írta...

szia,

én egyszer nagyon régen kerestem rá talán az "agykamratágulat" kifejezésre a google-ban amikor ezt a blogot is kidobta a gép.
kb azóta bele-bele olvasgatok :)
ez volt 2006 nyarán.

ekkor derült ugyanis ki a terhességem 27. hetében, hogy fent nevezett dolga van a kislányomnak...

sajnos nem múló állapotnak vagy téves riasztásnak bizonyult, elég összetett fejlődési rendellenességgel született 2006 októberében.

én nyílván soha nem mondom ezért azt a korai fejlesztésre, hogy hülyeség.
nekünk nyílvánalóan létkérdés.

azt valahol értem hogy egy szülőnek, akinek "normál" ezalatt azt értem átlagos, tehát egészséges gyermeke van, nagy arculcsapást jelenthet ha egyszercsak valaki azt mondja a gyerekére, hogy ügyetlen, vagy miért nem csinál még ezt vagy azt, amikor már kéne, vagy hogy baja van a beilleszkedéssel, stb.

ez elég hidegvizes zuhany lehet, beismerni, elismerni, felismerni azt, hogy probléma van, tenni kell valamit.

ezt nevezik korai fejlesztésnek. korán, jobban mondva idejében(!) beavatkozni, segíteni a gyerkőcnek a helyes irányba állni.

ami másnak ezek szerint tök ciki.
sajnálatraméltó.

én ilyesmiket érzek mögötte.

az én szemszögemből persze más a szitu: nekem, illetve a gyerekemnek sokkal súlyosabb feladatokkal kell szembesülnünk nap, mint nap! minthogy az legyen a legnagyobb parám, hogy ciki a gyereket fejlesztésre, tanácsadásra hordani. (mellesleg ez fel sem merült soha bennem, de ezt betudom annak, hogy benne vagyunk egy szituban, ahol nincs más út)

de mára már elfogadtam, hogy ami nekem aprócska semmiség, az másnak az életet jelentheti... hiszen más körülmények közt, más adottságokkal élünk.

viszont engem ugyanúgy furán érint a másik véglet, amikoris - sokszor érzem azt - divatból, vagy hogy is mondjam?? szóval azért viszik az amúgy tök átlag gyereket fejlesztésre, hogy MÉG ügyesebb, okosabb, nemtommilyenebb legyen...

értesz?

bocsi ha túl sok voltam , vagy túl kusza, csak valahogy ezt most úgy éreztem idevág.

na meg így már nem leszek zugolvasó sem :P

üdv,
Kata

presh írta...

:-D
Értelek, hogyne értenélek, sőt, egyetértek veled. És egyébként pedig üdv! :-)
Hallottam olyasmit, hogy egy egészséges fejlődésű gyereknek akár annyira is bezavarhat egy felesleges fejlesztés, hogy hiperaktív lehet. Nem tudom, lehet, hogy igaz, lehet, hogy nem igaz.
Én úgy látom, hogy nagyon sok szülőnek halvány lila fingja sincs a gyerekekről, pláne a saját gyerekéről. Olyan alap neurológiai, pszihológiai, szocializációs, stb. dolgokkal nincsenek tisztában, ami egy normál gyerek normál fejlődésében lejátszódik.
Kicsit olyan ez, mintha egy vezetni nem tudó embernek adnának egy kocsit, hogy na, indulhatsz a Párizs-Dakaron...