2010/01/14

Továbbgondoltam kicsit ezt a sztrájk dolgot. Én is mélységesen fel vagyok háborodva, hogy ilyen kevés gyes-t kapok. Azok ottan sikkasztanak jobbra-balra, az én szememet meg kiszúrják némi apróval, holott ez egy felelősségteljes 7/24-es meló.
Úgyhogy holnap felpakolom a srácokat, és betaszajtom őket az Államkincstár aulájába, én meg jól sztrájkolni fogok. Micsoda? Hogy az ott dolgozó adminisztrátorok nem tehetnek arról, hogy én kevesellem a gyes-t? Hát azt ki nem szarja le?
Hiszen a sztrájk erről szól, nem? Istenesen megszopatjuk azokat, akik semmiről sem tehetnek. Szép magyar mondás ez, dögöljön meg a szomszéd tehene (is, meg a szembeszomszédé is...)

14 megjegyzés:

kadarm írta...

tökéletes a párhuzam

E.M.A.K. írta...

Igen, igen, igen!!!! Mint már annyiszor, szívemből szóltál!! Nem kéne, valami politikai pálya felé venned az irányt? Jó lenne ... :)

Wandababa írta...

Hátttööö, arról szerintem nem a BKV dolgozói tehetnek, hogy nincs más tömegközlekedés - ami szerintem eléggé nem jó, bár megoldást erre annyira nem tudok. Plusz tényező, hogy szerintem a buszsofőrök többségére nem igaz az, hogy életük álma vot buszsofőrnek lenni - persze, erre mondhatjuk, hogy akkor találjanak más munkát, de.. mindezt annak tudatában mondom, hogy nincs igazán álláspontom arról, mennyire van igazuk. Mindenesetre ők nem annak tudatában kezdték el a munkát anno, hogy tudták a bérezésük változását, míg az ember azt nagyjából szokta tudni, mennyi a GYEs (arról mondjuk fogalmam sincs, hogy változik ez az évek során, azt tudom, hogy a családi pótlékon is szoktak variálni, nem mindig pozitív irányba).

presh írta...

Nem kell nagy tudósnak lenni ahhoz, hogy kitaláljuk, egy buszsofőri fizetés akkor sem lesz túl nagy lé, ha idővel kedvezően alakul. Akárcsak a gyes, ami ha jól tudom a mindenkori nyugdíj nemtomhány százaléka, tehát változik. Tudja ezt szerintem buszsofőr, meg kismama. Osztán mégiscsak lesznek buszsofőrök is, meg kismamák is.
Mindek ember minden munkát úgy vállal el, hogy valamire számít a fizetése változásával kapcsolatban. Aztán vagy úgy lesz, vagy nem, vagy válság lesz, vagy nem, vagy kap emelést, vagy kiteszik a szűrét...

presh írta...

Arról nem is beszélve, hogy az, hogy valakinek álma volt-e vagy sem buszsofőrnek lenni, mélységesen egyéni szoc.problem. Attól, mert ő bankigazgatónak álmodta magát, csak véletlenül buszsöfőr lett (erről egyébként nyilván Gy. tehet, monnyonle...), még nincs joga keresztbetenni egy csomó másik embernek, aki meg valószínűleg nem recepciósnak, vagy wc-s néninek álmodta magát.
Hanem ők is bankigazgatók akartak lenni, csak valaki megakadályozta őket ebben (aki mindenbizonnyal Gy. volt, monnyonle), no de ez messzire vezet...
De mindezek ellenére még tényleg tökre igazuk is lehet, csak az utóbbi évek nagyon sok nagyon szemét húzásával az egyébként mellettük állókat is sikeresen átállították a másik oldalra.

Wandababa írta...

Ááá, jól látom, hogy eltűnt, amit írtam? Annyi volt, hogy igazad van, a fizetések változnak, folyamatosan. Kis fizetésnél meg elég rossz ugye, ha változnak, mert az a 10-20ezer valahol tétel, és nem kevés múlik rajta. Viszont, bár lélektelenül hangzik, de dolgozni kell - legalábbis hasznos, ha az embernek más forrásból nincs pénze -, anyának lenni meg nem, és ezért annyira nem összehasonlítható a két dolog.

Az tényleg rossz, hogy nincs átmenet a taxi és a tömegközlekedés közt, esküszöm, ha egyszer eljutok odáig, tanulmányozom a problémát (bár egy megoldási javaslatom már van, szerintem nagyon király:D).

Franciaországban ha valaki sztrájkol, úgy tudom, nagyjából mindenki rákezdi:D ez akkor milyen szokás? - bár azt nem mondom, hogy az jobb, de ahogy valaki szerint a magyar mentalitás rossz, szerintem ugyanúgy nem rossz szidni az állítólagos magyar mentalitást.

presh írta...

Persze hogy igazad van, anyának lenni nem kell, de azért hasznos, ha valaki felvállalja, hogy szül jövőbeli adófizető polgárokat, akik majd a mi nyugdíjunkat fogják fizetni.
És ezzel felvállalja azt is, hogy hosszú hosszú évekre kiesik az általad (és sok mások által) valóban hasznosnak vélt munkából. Három gyerekkel, százezer év itthonlét után nem is fogok tudni jelentős karriert befutni, és ezzel felvállaltam azt is, hogy ha csak nem teszek félre, minimál nyugdíjon fogok tengődni öreg napjaimban.
Egyébként is, akinek ép esze van, nyilván nem a gyesre alapozva szüli meg a gyerekeit, mint ahogy mi sem abból élünk.
Mindenki választ egy életet. Én is, te is, a buszsofőr is.

Szerintem simán magánkézbe kéne adni a bkv-t, valahogy úgy, mint pl Londonban tették. Szinte minden vonatvonalnak más a tulajdonosa, de mindenhol elfogadják az oystert, ami egy központi dolog, az árak nagyjából hasonlóak mint itt, és hát összehasonlíthatatlanul kultúráltabbak az utazási körülmények.
Miden évben látom, hogy újabb és újabb metróvonalak épülnek (nincs hírverés, egyszerűen csak megépítik oszt jónapot). sőt, olyannal is találkoztam,hogy a vonatvonal felújítása során ingyenes! buszokat állítottak be, és minden! megállónál volt ember, aki eligazította a népeket. kedvesen...

Lina írta...

Nem az a buszvezetők baja, hogy keveset keresnek, hanem az, hogy annál a cégnél keresnek keveset, ahol a vezetők iszonyú sokat keresnek. Mert mindenhol van különbség a beosztottak és a vezetők bére között, de amíg más országokban a sofőr kapna 400 000-et, a vezető meg 800 000-et, addig Magyarországon a sofőr 80 000-et, a vezető meg 900 000-et. Ettől nyílik ki a bicska az emberek zsebében. És bár a sztrájk sajnos nem jó megoldás, azért alapvetően igazuk van a sofőröknek, ápolóknak, lakatosoknak,eladóknak, hogy tele a hócsukesz...

zso írta...

Plim, ilyen alapon szinte az összes multinacionális cég dolgozója sztrájkolhatna, mert midenhol Marina-ároknyi különbség van a vezető beosztású és a fizikai dolgozók bére között. Teszem azt egy fényforrás gyárban egy vezető keres br 1.3-1.7E Ft( plusz soksok bérenkívűli jutattás) amíg a 3 műszakban, a gépsor mellett álló kolléga hazavisz br 110E-et és kb 5000 Ft hidegétkezési utalványt....
és ez csak 1 példa a sokból.

Egyébiránt a bkv vezetői azt állítják, az új adó szabályok miatt több nettót vihetnek haza a kollégák, s szintén az új adó szabályok miatt nem tudják a bérenkívűli jutattásokat bérjellegűnek sorolni - feltételezem azért, mert több járulékot kell fizetni ezek után.
A legnagyobb probléma, hogy trv-ben nincs szabályozva a sztrájk max hossza és a minimális szolgáltatási színvonal.

Wandababa írta...

Egyébként én is ilyesmire gondoltam, mármint a magánkézre - erre válaszolták nekem sokan, hogy a közlekedés az, amit elég nehéz gazdaságosan működtetni. Erről viszont fogalmam sincs :O
Bátyám nagy ötlete az volt, hogy lehetne állami járat, ami amúgy félóránként jár, és ingyenes vagy minimális összegbe kerül, viszont az, aki inkább a negyedóránként járóra akar felszállni, annak jegyet kell váltania, aki meg a 10percenként járóra, egy kicsit többet fizetnie. Ezt remekül lehetne variálni, pl. az kevésbé érdekel odafelé, hogy a félóránként járó 296-os mikor jön, mert úgyis kinézem a menetrendből, viszont olaszról rendszeresen úgy érek vissza a megállóba, hogy MINDEN buszra, ami hazavisz (és nem úgy, hogy 20 perc után még át kell szállnom és negyed órát utazni), 10-15 percet kell várnom. Ami elég idegtépő.

kadarm írta...

én egyébként irónikus voltam, azt hittem, senki venné komolyan, de tévedtem. attól tartok, ez egy kissé bonyolult probléma, amiről én nem mernék ilyen egyértelműen nyilatkozni.

Lina írta...

zso, éppen ez a baj, hogy ezt az aránytalanságot ma Magyarországon elfogadjuk, pedig nem normális.És a BKV még nem is magáncég.Fizessék meg a vezetők tudását, felelősségét, de a dolgozók munkáját is.

tothmagdi írta...

Jajj nem bírom kihagyni a gondolatom, egy buszsofőr apuval a háttérben (aki nem mellesleg egész életében sofőr-buszsofőr volt, és nem is tudja elképzelni magát másnak): sajna tényleg elég sok mindent el akarnak venni tőlük (a sofőröknek sokat jelentő összegeket). Az is eléggé bicskanyitogató, h az elmúlt hónapokban mennyi végkielégítés, prémium jogos/jogosulatlan kifizetésére került sor. Most meg egy 6.000 Ft értékű étkezési utalványról megy a vita, meg az év végi szerény összegű prémiumról. Azért ez nevetséges. A sztrájk hátterében meg bizonyára ott lapul a privatizálás is, legalábbis a buszvonal ágazaté, amitől talán nem alaptalanul félnek a sofőrök.
Egyébként ha jók az infoim, akkor a gyesből, gyedből el nem vettek ezeddig (még most, a legutóbbi változtatás alkalmával sem, "csak" a letöltendő munkaviszony hosszát növelték a jogosultságra).
Bizonyosan nem jó megoldás a sztrájk a köznépnek, de van más megoldás?
Nyugdíj ügyben: áááááá nekünk olyan nem lesz, addigra bizonyára összeomlik a rencer... :(

presh írta...

hugic a gyes-t nem vették el (ez egyébként is alanyi jogon jár, munkaviszonytól függetlenül), a 13. havi csp-ot vették csak el.
valamint szépen lassan vonják ki a pénzt az ovikból, bölcsikből, egyre kevesebb fejpénzt adnak nekik, és ez közvetve szintén a kisgyerekes szülőkre terhelődik (egyébként a buszsofőr szülőkre is, ha már itt tartunk).
nagyon sok cég idéntől megszünteti az étkezési utalványt, hiszen adóznia kell utána, ezt meg nem sokan vállalják be.
az év végi prémium meg hát... amióta válság van minden ismerősöm prémiuma, bónusza csökkent, vagy megszűnt. nem tudják kigazdálkodni a cégek.
mindezektől függetlenül valóban pofátlan szabadrablás folyik a BKV-nél, ezzel mindenki egyetért.