2010/01/19

Első Iskolaelőkészítő

Huhh, nagyon klassz volt.
Tegnap este bepakoltuk a kis hátizsákját, kihegyeztük a ceruzákat, beraktuk egy tartóba, kapott egy füzetet, kifényesítettünk egy mosolygós almát, és szalvétába csomagolva elraktuk. Ma Emma úgy izgult, hogy nem is bírt reggelizni, egy fél pirítóst alig tudtam beleimádkozni. Egész odaúton locsogott izgatottságában.
Mi értünk oda elsőnek, a tanító néni körbevezette Emmát. Édes kicsikém csak szorongatta a kezemet.
Aztán megérkezett a többi gyerek is, közben az iskolások pingpongoztak a teremben, és két kislány már odasündörgött Emma mellé, kérdezgették, nagyon kedvesek voltak.
Aztán elkezdődött az előkészítő, a gyerekek bementek a terembe, mi meg kint maradtunk.
Amikor vége lett, kinyílt a teremajtó, és ő még ott ücsörgött a padban, a ceruzáit pakolgatta.
Basszus, mikor lett ilyen nagy ez a gyerek? Hiszen csak tegnap született.
Szélesen mosolyogva csacsogta, hogy miket csináltak. Nagyon élvezte.
Visszafelé a kocsiban azt mondta, kár volt úgy félni, nagyon jó volt.
Az oviba érve pedig már azt mesélte a barátnőinek, hogy ő már iskolás.

Úgy tűnik öten lesznek elsősök, és azt is megtudtam közben, hogy tervbe van véve az iskola kibővítése, bekerül a mosdó, fent lesz egy új terem, és talán hatodikig is lesz lehetőség oda járni.
Megnyertek egy pályázatot iskolabusz ügyben is, lehet hogy hozni-vinni fogják őket reggel és délután.
Na az nagyon fáin lenne :-))

12 megjegyzés:

szlivkaszilvi írta...

hogyhogy öten lesznek elsősök??? ennyi egy osztály vagy összevonják más évfolyammal?

presh írta...

ennyi az osztály
a többiben is ennyien vannak, az egész suliba (4 évf.) 19 gyerek jár.
1-2. és 3-4. osztály van együtt.

szlivkaszilvi írta...

és akkor együtt tanulnak a másodikosokkal? van csendes óra meg hangos óra, vagy hogy?

mamaka írta...

Korábban a tanítók minden gyereket e3gyszerre egy osztályban tanítottak, megoldották.

Wandababa írta...

Meg amúgy is, első meg második osztály között szerintem nincs akkora különbség. Pont ez is lehet jó benne, hogy a gyorsan haladó elsős nm unatkozik, a lassút meg nem baszogatják.

Az első négy osztály úgyis arra való, hogy egy gyerek megtanuljon írni, olvasni, számolni. A többit meg úgyis csak akkor szedi fel, ha jó környezetben él.

tothmagdi írta...

Atyagatya :o Ti már tényleg itt tartotok? Milyen ügyes nagylány :-)

szlivkaszilvi írta...

de én pont ezért kérdeztem, mert én is így tanultam anyámék válása előtt alsóban. és nálunk csendes és hangos órák voltak, tök jó volt:). a válás után, költözéskor bekerültem egy nagy, hagyományos iskolába és én voltam az egyik legjobb tanuló:). bár, lehet, hogy én zseni vagyok:). na, persze ez csak vicc (mármint az utolsó mondat):)

presh írta...

nem tudom, hogyan oldják meg, de megoldják, és a kis létszám miatt személyre szabott ütemterv van, mindenkire jut bőven idő, jó ez lassabbaknak és ügyesebbeknek egyaránt.
szerintem is a legfontosabb, hogy stabilan megtanuljanak írni-olvasni, számolni, és megszeressék a tanulást. itt ez biztosított.
anyukám is ilyen suliba járt gyerekkorában, és van 3 diplomája.
én csak előnyét látom ennek a sulinak.

sneci írta...

Hát ez iszonyú jól hangzik! Sokkal jobban, mint a csakrasapka :))))

zso írta...

elmentem.megnéztem.beszélgettem. beirattam.
hálás köszönet.

presh írta...

Hát én ezt mondtam neked már ősszel is, de azt mondtad, ez nagyon messze van, és nagyon másik irány...

zso írta...

de, jankát felteszem az utca végén a buszra, és még simán kiérek vele, ha meg mégis lesz iskolabusz, akkor csak utca végéig megyek reggelente :)