2009/07/26

Filmklub

Harry Potter és a félvér herceg
Elkövettük azt a hibát, hogy tegnap éjjel megnéztük.
Tömören csak annyit tudnék róla írni, hogy két és fél órás kinlódás. Aranyeres panaszokkal rendelkezőknek semmiféleképpen nem ajánlom, még akkor sem, ha HP fanok.
Tulajdonképpen a Ron Weasley-t alakító srác és a CGI viszi a hátán az egészet (ja, és Luna is remek volt). A többiek jobbára csak kinlódnak és ripacskodnak. A Levandert játszó lány dermesztően rossz színész. Amikor a tóból előmásznak a Gollam imitátor infernusok, már határozottan kínos az egész.
A könyvet rendesen meghúzták, mint az várható volt, komplett szálakat hagytak ki belőle, és ezzel nincs is probléma, jó érzékkel csinálták csak valahol mégis megakadt a könyvadaptáció és az önálló film határmezsgyéjén az egész.
Jura, aki nem olvasta a könyveket arról panaszkodott, hogy alig értette az egészet.
Elolvastam egy csomó kritikát, és mindenhol istenítik a filmet, szóval azért én is írok néhány jó szót is.
A vizual effektek tényleg zseniálisak, a kamaszos szerelmi szálak kedvesek és viccesek, Ron és Luna pedig nagyon jó, és Roxfort világa most először volt olyan, amilyennek én eredetileg elképzeltem. A Lumsluck-féle emlék vonal pedig még jobb, mint eredetileg a könyvben. Nagyon akarok még jót írni róla, de nem megy. Pedig ez a kedvencem a hét közül.

5 megjegyzés:

Wandababa írta...

Pont azokat a dolgokat emelted ki pozitívumként, amik nekem is nagyon tetszettek, és épp ezért nem értettem, hogy akkor hogy lehetett kínlódás, ugyanis én végre, nem tudom, mennyi ideje végre megint élveztem a mozit:) mondjuk lehet, hogy a vizuális effektek miatt, amikért én esküszöm, hogy hálás voltam, mert kellő mértékben felpörgették a filmet, ami ugye az első négynél nem volt jellemző, az ötödiket meg összecsapta. Szóval lehet, hogy engem ezzel kenyerezett le - bár az is igaz, hogy én még sosem láttam igazán jó megfilmesítést (hopp, de egyet igen), úgyhogy elvárásaim sem igazán voltak (főleg ugye az első 5 rész után, aminél ez a 6. azért mindenképpen jobb volt).

Más, és kicsit off: nem olvastad az e-mailt, nincs időd, vagy nem szeretnél válaszolni?

muzsi írta...

Nem nagyon vártam én a filmet, mert minden eddigi szar volt, pláne a könyvhöh képest... Most én is jókat olvatam, hát ezekszerint :) Majd úgyis adják a tévében, megnézem akkor.

presh írta...

Wandababa hát azért az nagyon kevés szerintem, hogy egy 2,5 órás filmben csak a vizual efekteket élvezhessük. Nekem legalább is. Azért vannak ebben a filmben remek brit szinészek, akik nagyon kevés teret kaptak szerintem... Na jó, az előzőhöz képest azért ez a film tényleg jobb volt :-)))

Nem kaptam töled levelet, különben válaszoltam volna, azért arra szokott lenni időm. Küld el újra légyszi.

Sziltó írta...

Nekem se tetszett. A többit pontosan jól kifejtetted. :)

Wandababa írta...

Megint off: szerintem egyszerűen csak másik e-mailcímre írok, és azért nem kaptad meg.