2006/02/24

Hat úgy látom sikerült követ dobnom az állóvízbe az előző post-ommal. Ezek olyan dolgok, amikről az ember nem beszél nyilvánosan.
Én már pár körrel túl vagyok az olyan konvencionális béklyókon, mint szemérmesen elhallgatni ilyesmit. Tudom hogy ez egy nyilvános blog, bárki olvashatja amit írok, és azt is tudom hogy mindenkinek van véleménye.
Meglepően sokan megkerestek tegnap óta, és bizony sokkal de sokkal többen vagyunk, akik a múlt terheit nyögik, mint azt sejtenénk. Sokszor nem is gondolunk arra, hogy milyen mély sebek vannak bennünk, amik még mindig lüktetnek a fájdalomtól.

Leírom az én történetemet dióhéjban, amit már néhányan úgyis tudtok, mások meg csak sejtenek. A gyengébb idegzetűek kérem ugorjanak...
Az egyik nagy megkönnyebbülést a Mérgező szülők olvasása közben akkor éreztem, amikor láttam leírva, hogy nem kell megbocsájtani a szüleinknek.
Hogy is lehetne megbocsájtani egy apának hogy minden este részegen keveredett elő, és a keze ügyébe kerülő első tárggyal addig ütött, amíg el nem fáradt. Hogy is lehetne megbocsájtani neki, hogy minden értéket ellopkodott otthonról hogy aztán elihassa a sarki kocsmában. Hogy is lehetne megbocsájtani neki, hogy két gyerek életét tette pokollá, rettegéssel teli beszűkült lelki nyomorrá.
A sebek begyógyulnak, a nadrágszíj nyoma beheged, de a lélekbe égetett billog megmarad.
Mert amit az apám tett talán még megbocsájtható (engem legalábbis már nem érdekel), de az, amit az anyám tett ennél sokkal nagyobb bűn.
Nem védett meg. Soha senkitől. Sem az apámtól, sem mástól. Minden szavával ócsárolt, földbe döngölt, igyekezett letörni az önbizalmam, a nőiességem, a NŐ-ségem. Majdnem el is érte a célját.
Ez egy anya. Ez csak a legnagyobb bűne, közel sem az egyetlen.
Én is anya vagyok, de számomra felfoghatatlan ez az egész, hogy egy anya hogy tehet ilyet a saját gyerekével. Ha az én gyerekemet merészelné bántani bárki is, a puszta kezemmel tépném ki a szívét.
Tudnom kell hogy mik történtek velem azokban az években, amikre nem is emlékszem, hogy végre tovább léphessek. Tudnom kell hogy hol a helyem ebben a nagy rendszerben. Le kell hogy válasszam magam végre a múltamról, hogy tovább léphessek tiszta szívvel a jövőbe. Oda, ahol egészséges lélekkel nevelhetjük egészséges lelküvé a gyerekeinket, ahova nem ér már el a fájdalom és a bosszúvágy.
Amikor a Marihoz kerültem egy 45 kilós anorexiás, drogos, szánalmas reszkető idegroncs voltam, a teljes összeomlás szélén. Két év kemény munkájával összeszedtem magam annyira, hogy képes voltam leszámolni a megalázó életemmel, és belépni egy olyan kapcsolatba, ahol tiszta lehetek, őszinte, és végre önmagamért szeretnek.
Képes voltam belépni egy olyan szerelembe, ami érdek nélkül való, és nincs tele félelemmel. A nagyobb szó mégiscsak az, hogy képes voltam megtartani ezt a szerelmet, kibontakoztatni és működtetni. Ez bizony nagy falat egy olyannak mint én...
Vajon ki küldte az utamba akkor Jurát? Megfogta a kezem, és megtanított érezni. Ezért örökre hálás leszek neki, és a világ minden boldogságát neki adom.

Kedden elkezdődik talán az utolsó menet. Nem tudom meddig fog tartani, valószínűleg évekig. De egy biztos, a végén képes leszek olyan anyjává válni a gyerekeimnek, amilyet megérdemelnek.

12 megjegyzés:

Névtelen írta...

Húúúú.
Na, ezért írtam én is neked, mert az én történetem se lenne szebb, csak esetleg másabb:(
sz

Névtelen írta...

Már most is nagyon jó anya vagy, ebben biztos vagyok.
A.

Névtelen írta...

Hú... ez megrázó volt. El se tudom képzelni valójában, milyen lehetett... Kívánom, hogy sikerüljön az utad úgy, ahogy szeretnéd és boldog legyél/legyetek. Amúgy pedig nekem pont olyan anyának tűnsz, amilyenre a gyerekeidnek szüksége van, a legjobbnak nekik :-)
Kriza

Névtelen írta...

Hú ez szörnyen hangzik, gondolom átélni méginkább az. :-(

(írtam neked emilt)

döby

Névtelen írta...

iricc szerintem nagyon is meg kell bocsájtani, mert a tartós düh és a szomorúság megeszi az életerőt, legalábbis én ezt érzem magamban. ha nem bocsájtok meg anyámnak, nekem lesz rossz. és szerintem ez az egyetlen, ami segít túllépni. nem felmenteni, ó, dehogy, nem szeretni, csak megbocsájtani.
azt nem értem leginkább, hogy tudsz így együtt lakni anyukáddal? kicsit hasonló sztorikkal a hátam mögött, és néhány újabbal, ahol már a gyerekeim voltak a szenvedő alanyok, én látni sem akarom az enyémet.

presh írta...

a megbocsatas az egy olyan dolog, hogy annak nagyon szivbol kell jonnie. ha en magamban lerendezem az egeszet, akkor jon magatol.
de eroltetni nem lehet, mert egy csomo plusz terhet rak az emberre.
szoval elobb a lelki beke, es utana a megbocsatas es nem forditva. :-D

az egyutt lakas az egy mas teszta. azt azert el kell hogy ismerjem hogy nagyon sokat segit, a gyerekeket imadja, es jo nagymama.
csak azert nem akarok elvenni a gyerekeimtol egy nagyszulot (valojaban az egyetlent aki meg el), mert nekem bajom van vele.
inkabb feldolgozom ezt az egeszet, igy legalabb intenzivebben tudok haladni... :-D

presh írta...

koszi lanyok hogy ilyen kedvesen tamogattok, sokat jelent ez nekem.
es sajnos azt is tudom, hogy egyaltalan nem vagyok nagyon egyedi eset az en tortenetemmel, meg ha masok nem is kialtjak vilagga, ahogy en teszem.
legfokepp azoknak irom ezt hogy tudjak, nincsenek egyedul, es van megoldas.

nagyon remelem hogy az en gyerekeimnek egy ilyen tortenet mar csak valami hihetetlen szornyuseg lesz, es nem egy "aha, na velem is ez tortent" erzes lesz...

Névtelen írta...

Jesszasz, Iricc, nem is gondolnám, hogy ilyesmik történtek veled. Hidd el, nagyon jó anya vagy, sokkalta jobb, mint sokan mások.
Remélem, hamarosan végérvényesen túlteszed magad ezeken a sérelmeken.
Odi

Névtelen írta...

Én csak annyit mondok: jó úton jársz, hajrá. :-)

Névtelen írta...

Ági - kock voltam

Névtelen írta...

akartam valamit mondani, de színpadiasan hangzik minden, az is, hogy ölellek, de nem jut már más az eszembe végképp.

Tünde írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.