2010/03/12




Ezt a filmet ugyebár egyrészről Tim Burton rendezte, aki nem kisebb műveket jegyezhet, mint az Ollókezű Edward, Beetlejuice, Nagy Hal, Charlie és a csokigyár és a Halott menyasszony (csak hogy az általam legkedvesebbeket említsem), másrészről ez egy Disney film.
Én ez utóbbit nem tudtam, ha tudtam volna, nem lettek volna olyan elvárásaim, miszerint Tim Burton és Alice Csodaországban együtt ütős lesz.
Nem volt az, azt kell mondjam, ez a jó öreg Tim fiú aláfeküdt a Disneynek, és egy színes-szagos családi filmecske kerekedett, nagyon visszafogott figurákkal. Kávéscsészényi szemű őzikék azért nem voltak szerencsére, de majdnem.
Matiné időben néztük, rengeteg gyerek (5 éves is!) volt a nézőtéren. Én komolyan nem tudom, hogy a mai szülők mégis mire figyelnek, ha arra nem, hogy elvigyék az ovis gyereküket egy Tim Burton filmre (nóóóóórmááális Maaaargit?!) De most komolyan, eszemfaszom megáll...
(És nem, a Charlie és a csokigyárra sem vinném el az ovis gyerekemet, főleg nem moziba!)
De ezek a gyerekek edzettek lehetnek, mert egyikük sem sikított fel, amikor egy százfogú szörny üldözte hőseinket, sem akkor nem jajdultak fel, amikor Alice felpuffadt vizihulla fejeken lépkedett át a várárkon... Ki tudja, mit néznek otthon a tévében...

Na de vissza a filmhez. A figurákon látszott, hogy le vannak fojtva rendesen. Tudna ez jobb is lenni. Kicsit olyan érzés volt, mint egy Ferrarival lemenni a Balcsira egy júliusi pénteken. Megnéznek persze, meg tudod is, hogy hűdeállat kocsiban ülsz, de igazából nem kényelmes, mert ezt a kocsit nem harmincas tempóra tervezték, a rugózás, a futómű, a motor úgy két kiló körülre van belőve, és a kölyök úszógumija, meg az anyós gázrezsója nem fér a csomagtartóba (mondjuk a kölyök, meg az anyós sem, ha már az igazságot boncolgatjuk).
A családi kombival azért kényelmesebb lenne, beférne a láda sör is, amit a Tescoban vettünk útközben.

Megint elkalandoztam. Szóval nekem csalódás volt, sokkal jobbra számítottam. De ha nem tudtam volna, hogy ki a rendező, akkor viszont nagyon tetszett volna, mert azért Johnny Depp isssteni Kalapos volt, szinte beleszeretett az ember. És Helena Bonham Carter (HP: Bellatrix Lestrange) és Anne Hathaway, mint két királynő is rendben volt, kellőképpen őrültek voltak (egy Disney filmhez képest).

4 megjegyzés:

dalia írta...

gabeszt elviszem a héten, készül rá, tim burton rajongó. az 5 évesek sem egyformák. vagy oké, felvállalom én vagyok a horroranyuka:)

szlivkaszilvi írta...

az én környezetemben egy csomóan elvitték erre a filmre Petrához hasonló korú gyermeküket és mindegyik pozitívan nyilatkozott, pedig egyik családban sincs otthon minimaxon/jimjam-on kívül semmi más nézése... és tényleg normális anyukák:). Még én is begondolkodtam, hogy elmegyünk Petrával, dehát ugye nálunk nem megy a mozizás a hangerő miatt...:(.

mamaka írta...

Jó, hogy ezt itt elolvastam, mert én is Tim B. féle Alicera készültem. Nálunk nagy családi kedvenc a Karácsonyi lidércnyomás, melyet Halloween előtt kezdünk nézni, és százszor is megnézzük Karácsonyig. A kölykök is szeretik nem horroros...annyira.

presh írta...

dalia kizárt, hogy csupa Tim B. rajongó ötéves ült a nézőtéren... :-)
de mondom, egyik sem sikított fel az ijesztős részeken, szóval lehet, hogy csak valami waldorf-maradvány ez nálam :-)))