2006/04/20

Elanyátlanodva
Nagyon hiányzik egy anya. Egy olyan anya, akit felhívhatok, ha el vagyok keseredve, akinek panaszkodhatom, aki megértő és megsimogat. Egy olyan anya, akinek az unokái nem a mártírságának újabb eszközei, hanem szeretnivaló kis emberek.
Aki jön, segít, nem szól bele, és ha már nincs rá szükség, elmegy.
Úgy hiányzik, és már az illúzió sincs meg. Olyan ez, mint a mesékben, a halott édesanya helyett ott a gonosz mostoha, akit viselni, tűrni kell, mert a zászlajára vérrel van felírva minden, amit értem tett.
Van egy halottam, aki sosem élt, nincs sírhelye, ahova elzarándokolhatnék, és nincsenek még csak emlékeim sem. Csak vágyak, elhalt remények.
Nem tudok gyászolni, a lelkem fájdalommal, szorongással teli. A szemem száraz, és bárha sírhatnék, nem megy.
Felemészt a nemlétezőt gyászolni.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

sajnos tökéletesen megértelek :(
épp a "családi ünnep" címszóval aposztrofált hétvégi anyai tatárjárást dolgozom fel...

Névtelen írta...

Úristen, te leírtad a gondolataimat. :-( Még magamnak sem merem bevallani, de talán ha meghalna anyám akkor sem sírnék. Szörnyű dolog ez!

Kívánom, hogy minél hamarabb feldolgozd ezt! (nekem még nem sikerült)

döby

Névtelen írta...

veled vagyunk iricc drága. kéne csinálnunk egy anonymous anyapanaszkodó oldalt, szerintem még fizetősen is kihasználnák sajnos

Névtelen írta...

engem sosem bántott az anyám (vagy elfelejtettem neki). de nagyon távol vagyunk egymástól, és most, amikor jó lenne az anyám (egy anya!) vállán kibőgni magam, nincs ilyen.
férjem szerint picit igazságtalan vagyok, mert a régi bűneiért még mindig vezekelni hagyom. engednem kéne közel magamhoz. nem kérdez az anyám, mert nem mer. lehet. de nem tudom, hogyan indítsam el ezt az egészet.

Névtelen írta...

Mindamellett, hogy teljesen átérzem a fájdalmatok, higyjétek el csajok, az is bír ám fájni, ha volt és már nincs. Mert TUDOD, hogy mit vesztettél el. Nekem 7 év után még mindig nyúl a kezem a telefonért, hogy anyámnak elmeséljem az örömöm vagy elsírjam a bánatom, s aztán rájövök, hogy nincs, egyszerűen nincs már, elvette tőlem az élet.