2010/02/03

Órák óta zuhog a hó...
Már két napja Jura kocsijával járok, ugyanis az én kocsim/téli gumim nem alakalmas autókázásra, amióta fél méter hó esett, és az utcában csak a felét tolták le, a másik felét jégpályává taposták.
Szegény Jurának marad a vonat, enyém meg a Patrol. Tényleg megér egy misét (de egy posztot minimum) ez a kocsi.







Először is benga egy dög, van van két tonna. Olyan magas, hogy a küszöbnél van fellépő, és bent kapaszkodó.
Tökéletesen hozza a nagy kocsiknál megszokott pénisz-, és ego-növelő életérzést. Olyannyira, hogy még én is tökös legénynek érzem magam a volán mögött.
A luxus és a fapad bájos elegye.


Bőr ülés, kiváló ülésfűtéssel, automata váltó, nulla zajszigetelés, és a motorhang sem egy szinfonikus zenekari koncert, sokkal inkább egy IFA zakatolása.
Az automata váltóról először azt gondolja az ember, hogy de gáááz, automata váltó nemááár... Aztán eltelik pár nap, és abszolút hívővé válunk. A következő kocsim tuti automata váltós lesz...
De visszatérve a Patrolhoz, egy biztos, bámilyen úttalan úton elmegy. Váltható két-, vagy négykerék meghajtásra, van benne felező (amit itt Szutyokvárán már használtunk is).
A mostani útviszonyokra csak kacag, gyorsul, megáll, arra megy, amerre a kormányt tekerik, akárha csak száraz aszfalton menne. Nagyobb hóbuckán is simán átmegy. A bitang nagy kaszniban védve érzi magát az ember, magasan a forgalom fölött ülünk.
Negatívumot azon kívül, hogy a rugózása goromba (t.i. ráz, mint a trágyás szekér) és a motorhangonja akár egy trakroté is lehetne, nem lehet róla elmondani, ha csak azt nem, hogy széltében-hosszában másfél-kétszer akkora, mint egy átlagos kocsi, így nem a belvárosi parkolás az erőssége. De nem is arra tervezték, ez igazi terepjáró, nem csak olyan városi díszficsúr, egy pláza teremgarázsa igazi kihívás vele. Egy tolatóradar például hasznos lenne bele. Ennyire terepjárós fílingem utoljára egy frontérában volt, de az egy offroad versenyautó volt...
Nagy előnye, hogy ez az első kocsi, amit Jura nem úgy vezet, mint egy eszelős tébolyult.A mazda után ez a második kedvencem...

5 megjegyzés:

Akecsk írta...

Ehhe, az első két képen nem is ugyanaz a kocsi van :)) legalábbis a rendszáma más ... Vagy csak az első és a hátsó rendszám nem egyforma?

presh írta...

Nem, tényleg nem ugyanaz a kocsi. a Reginának kettő van belőle, tök egyformák, csak az egyik automata váltós, a másik sima. Egy ideig összevissza csereberélték, aztán végül az automata lett a miénk.

zso írta...

nálunk is ua az utca, de muszáj menni, még a swifttel is . a lovastanyára vezető földút még sokkal-sokkal rosszabb a falubéli utcáktól, tovább tart, de csak végig érünk rajta :)

mamaka írta...

Nekem bejön a méret, imádom a nagy dögöket. Automata váltó tök jó, ha nyáron míg Tomi motorozik, az ő kocsijával járok, ősszel többször majdnem lefulladok a mechanikus váltós kocsival, mert elfelejtek váltani. Valóban gáz lenne parkolni vele, és tán a traktorfííling sem kényelmes, de egy sportkocsi kevésbé hozna lázba, mint egy ilyen batár.

marvany írta...

hm... ismerös amiröl irsz. nekem is nissan-om van, csak micra-m :-) a baratomnak qashqai. nemi különbseg van azert a ket kocsi között... jeges, téli autopalyan erezhetö talan a legjobban...