2006/01/22

Nyakas Chardonnay száraz fehérbor.
Odakint tombol a szibériai hideg (dél körül már a kertek alatt lopakodott), minusz százezer fok, zuhog a hó (vagy valami olyasmi), és egy kiváló ebéd után ez a bor.
Szinte elszédültem a nyár illatától, ami az orromon keresztül elbódította az érzékeimet. Behunytam a szemem, és újra beleszagoltam a pohárba. Szinte hallottam a tücskök bágyadt ciripelését, egy kis hűsítő szellőt.
Ha valami, akkor ez az egyik legnagyobb élményem gyerekkoromból (s több se nagyon), ahogy a mamáék kertjéből kilépek a hátsó kapun át a "pályára". Kis falu focipályája, valójában egy virágos rét, mögötte szántóföld, távolban a Kőszegi hegység szürkén emelkedik a magasba. Ez számomra maga a megtestesült nyár. Az a hang, a szikkadó föld hangja, a kis állatok bágyadt motozása. Ezt éreztem én hirtelen annak a bornak az illatából.
Nem tudom hogy szerezhetett-e volna Jura nekem kedvesebb meglepetést ezen a napon... Valószínüleg nem. Most már tényleg elhiszem, lesz nyár idén is.
Barátaim, ezzel a jóhírrel szolgálhatok a mai napon Nektek!

Nincsenek megjegyzések: