2013/07/30

Kössünk zoknit

Idén is voltam kötős táborban, három nap tömény kötés, csacsogás, pihi a csajokkal. Mert megérdemlem. Ezt a zoknit kötöttem ezalatt:

A zokni leírása következik, elég zavarosan.
Én 2,5-es tűvel kötöttem, de úgy tűnik, a kettes tű az ideális számomra. Emma zokniját már azzal kötöm.

Felszedtem 64 szemet 4 tűre (lehet magic loop-al is csinálni szerintem). Kötöttem egy valamekkora passzét fordított sima-fordítottal. Szemjelőlőt kell tenni a kör elejére, hogy ne vesszen el az ember.
Ezután jött körbekörbe egy csomó sima, próbával döntöttem el, hogy mekkora legyen.

Itt jön a rafkós sarok rész.
A szemjelelőlő után kötünk 16 simát, megfordulunk, és fordítottal kötök 32-t. Ezután most csak ezt a 32 szemet kötöm oda-vissza 30 soron keresztül.
Sima sorokat így kötöm: átemel, sima, átemel, sima, stb
Fordított sorokat: átemel, és végig fordított.
Így fog kinézni:



Sarok alá forduló rész jön, bocsi, de angolul, így jobban értem:
R1: sl1, k18, ssk, k1, turn
R2: sl1, p7, p2tog, p1, turn
R3: sl1, k8, ssk, k1, turn
R4: sl1, p9, p2tog, p1, turn
így tovább, amíg 20 szem lesz a tűn



10 sima, új tű, 10 sima, befordulok, és oldalról felszedek 17 szemet (a sarokból is, hogy ne legyen ott luk), jelölő, körbekötöm a félretett szemeket kötésjelölő, felszedek a másik oldalon is 17 szemet, és lekötöm a maradék tizet az eredeti kötésjelölőig.
Kötök egy sima kört.

Ezután simán kötök a szemjelölő előtti 3 szemig, ott k2tog, k1, szemjelölő, kötök a köv szemjelölőig, k1, ssk, és végigkötöm.
A köv. kört végigkötöm simán, aztán megint fogyasztós kör jön. Egészen addig, amíg nem lesz megint 16 szem minden tűn.
Akkor a fogyasztós körben a jelölő előtt is fogyasztok egy szemet (k2tog, k1), és utána is (k1, ssk). háromszor, vagy négyszer, fel kell próbálni, lehet, hogy elég a 3 fogyasztós kör, ekkor 13 szem marad minden tűn. (4 fogy. után 12).


Ezután simán körbekötök a lábujjak kezdetéig.

A lábujj-fogyasztás:
A zokni két oldalára teszek jelölőt, és előtte (k2tog, k1), és utána (k1, ssk) is fogyasztok, majd jön egy kör sima, addig, amíg 10 szem nem lesz minden tűn (összesen 40), (ha 12 szemmel indultam, akkor 9 legyen minden tűn). Ezután már nincsenek sima körök, egymás után jönnek a fogyasztós körök, amíg 5 szem nem lesz minden tűn (vagy 4).
Két tűre veszem az egészet (felső-, és alsórész), és kitchener stich-el befejezem.


Nincsenek megjegyzések: