2011/05/06

Bréking nyúz!
Tíz éhes szájjal gyarapodott a család:

A megkönnyebbült friss anyuka neki is látott a tejtermelést fokozó étrendnek:


Teljesen váratlanul, (elszámolás okán) jóval hamarabb megszülettek a kisnyulak.
Már nagyon nagy hasa volt, három napja őrült zabálással tetézve, tegnap már olyan kis ideges volt. Készítette a fészket, rengeteg szőrt kitépett. Még csodálkoztunk is, hogy ilyen hamar készülődik, hiszen csak május 21. utánra vártuk a kicsiket.
Ma olyan kis étvágytalan volt, csak a zöldet kívánta. Tizenegy után még semmi nem volt, mire egykor kiléptünk az ajtón, már ott gömbölyödött 4-5 dagi kis gombóc.
Mire visszaértünk Emmával a suliból, megduplázódott a számuk.
Tíz gyönyörűséges, dagadt kis hurka volt két kupacban. Sajnos egy kis halott is. Nyúlmama megkönnyebbülten, és farkas éhesen vetette magát a friss lóherére, amit szedtünk neki.
Míg ő falatozott, én rendberaktam a fészkét, egy újságpapírt tettem a kicsik alá, elkotortam a szennyes forgácsot, és szórtam neki frisset.
Szomorú kötelességemnek eleget téve eltemettem a halott kisnyuszit is, aki látványra egészségesnek tűnt. Ott alszik már a többi állatunk körében, Roticsek, a tengerimalac, számtalan süni, kismadár és vakond között, egy kis vadvirágot tettem a földkupacra.
Anyuci pihen, a kis gombócok pedig egy kupacban mocorognak.

5 megjegyzés:

mamaka írta...

Nahát!:))) És mi lesz a tíz nyuszi sorsa? Megtartjátok őket? Vagy van már helyük?

szlivkaszilvi írta...

húúúú, Iricc, nekem ez horror, én nem tudom miért:(.

muzsi írta...

wow :) de kis randák :))) mekkorák? nem látszik mellettük a mama, olyan kis ujjnyinak néznek ki :)

gabi79 írta...

Szerintem úgy néznek ki, mint a csupasz turkáló a Szegedi Vadasparkban http://szegedma.hu/hir/szeged/2011/04/csupasz-turkalok-a-szegedi-vadasparkban.html. De nemsokára szebbek lesznek.

presh írta...

mamaka mennek az oviba, a nyuszisimogatóba. de ha kértek, szívesen adok ajándékba is :-)

Na jó, talán most nem a legnagyobb szépségükben pompáznak, bár az én elfogult tekintetem gyönyörűnek látja őket :-)
2 hét múlva már jobban fog nektek is tetszeni :-)

mzs hát olyan 7-8 cm hosszúak, pont kényelmesen elfér egy a tenyeremben.

szlivka mindenkinek máshol húzódik a komfortzónájának a határa. te egy felnőtt állatot sem tűrsz meg a házadban, nekem meg simán beleférnek az újszülött nyuszik is.
Szerencsére rád sem kényszeríti senki, hogy állatot tarts, az én családom pedig ugyanolyan állatbolond, mint én.
Az én komfortzónámba pl. az már nem férne bele, hogy az állataimat levágjam, és megegyem. de attól még elég sokan csinálják :-)))