2011/02/16

Mit főzzek ma?
Rászoktam, hogy naponta főzök. Több oka is van ennek. A költséghatékonysága mellett egyszerűen jobb a saját főztömet enni. Egy ideig rendeltem innen, aztán onnan, aztán amonnan, de minden kajarendelőnek meguntam az ízét egy idő után, otthon kell lenni, pénzt kell számolgatni, mikor jön a futár.
Aztán persze a végén mindig az lett, hogy nem ettem meleg ételt, vagy rendeltem egy pizzát. Ez se nem egészséges, se nem túl olcsó megoldás.
Végül vettem egy nagy levegőt, és nekiláttam. A naptáramba folyamatosan írok, ha valami eszembe jut, végül hétfő délelőtt összeállítom a menüsort, és be is vásárolok hozzá. Kész listával megyek, így nagyon sok ötletszerű vásárlástól kímélem meg magam.
Én azt eszem, amit aznap főzök, Jurának pedig másnapra csomagolom ugyanazt. Ő is imádja, végre rendes kaja kerül az asztalára, nem valami kifőzdés szutyok.
Amiket főzök egyszerűek, gyorsak, másnapra is jók.

Álljon itt ötletnek (magamnak és másnak), néhány menüsor:
zöldbabfőzelék sült virslivel, rakott kel, paprikás krumpli, paradicsomos káposzta, halgolyó
spenót főzelék, sertésszűz dubarry, borsófőzelék, rakott krumpli, vargabéles
lencse főzelék, rakott zöldbab, csirkeragu leves bögrés sütivel, gombapörkölt nokedlivel, túrós tészta

5 megjegyzés:

Vanda írta...

Na igen, de a főzés piszok hosszú idő, ráadásul unalmas:) - mondjuk már akinek, anyám pl. szeret főzni. Az viszont biztos, hogy költséghatékony.

Eszter írta...

Gyerekek is meleget esznek este? Nálunk főleg Dorka az iskolás kívánja a meleg kaját, állitólag nagyon rossz az iskolai ebéd.

sneci írta...

hűű, ezeket te magadnak főzöd? ez igen! én olyasmiket szoktam, mint rántotta madársalátával (2,5 perc), avokádókrém pirítóssal (1,5 perc), ha marhára elragadtatom magam, akkor zöldborsófőzelék tükörtojással (12 perc), esetleg kuszkusz zöldséggel, lencsesaláta konzervből fokhagymás joghurttal. Aztán ha megunom, jöhet a rendelt kaja. Mondjuk a lányok az én kajáimra rá se néznek, de egyadagosakat csinálok, mert Ferinek sem ez a műfaja.

presh írta...

A gyerekek szinte soha nem hajlandók este meleg ételt enni, egyébként én sem nagyon, ha napközben ettem.
3-4 adagosat főzök, eszem belőle én, csomagolok a zembernek másnapra, és ha még marad, akkor lefagyasztok 1-1 adagosat, rohanós napokon elég csak kikapni a mélyhűtőből.

j.bea írta...

Szia!
Még nem kommenteltem nálad, csak olvasgatni szoktam a blogodat. Viszont ez a halgolyó nagyon megragadta a fantáziámat...Elárulod, hogy készül?
Bea