2007/10/19

Jön a Karácsony!
Kacagtok most ti ezen, kedves barátaim és üzletfeleim, hiszen október közepe is alig múlt, de nemsokára az arcokra fagy a kaján mosoly!
Mert bizony jön a Karácsony, itt van a szomszédban, ma hallottam hiteles forrásból. Nem adok két hetet, és a boltok polcait elárasztja a karácsonyi áruk tömkelege. A hangszórókból azok a jól ismert dalok fognak harsogni, forralt bor, fahéj és sült gesztenye illata terjeng majd a levegőben, bármerre járjunk is.
Az emberek még hajszoltabb arccal fogják róni az utcákat, családokban újból fellángolnak, vagy éppen szőnyeg alá seprődnek a viták, emberek adósodnak el újra, szinte menthetetlenül. (Ó nem, nem magunkra gondolok, mi mindenféle karácsonyi ürügy nélkül is képesek vagyunk menthetetlenül eladósodni.)

Azon gondolkodom, hogy milyen bíztató szavakat is kéne ide írni, persze főleg magamnak, hiszen nem feltételezhetem, hogy mindenkire ugyanúgy tör a hidegrázás a Karácsony szó hallatán, mint rám, sőőőőt, hallottam már olyat is, hogy van olyan ember, aki szereti a Karácsonyt! (Persze lehet, hogy ez legalább akkora urbánus legenda, mint a befőttesüvegben nevelt macskák.)
Engem mindazonáltal bizakodással tölt el a gondolat, hogy én is sokat fejlődtem, mert míg gyerekkoromban rettegéssel vegyes hányinger tört rám a jeles ünnep említésére is, addig kicsivel később már csak enyhén éreztem a késztetést, hogy egy sötét sarokban vinnyogva húzzam ki januárig. Mostanra mármár szinte fellelkesít a lehetőség, hogy talán létezik klassz Karácsony, és ki tudja, talán pár évtized múlva akár olyan mértékben is csökkenhetnek a pszihoszomatikus tüneteim, hogy szinte észre sem veszem őket.
Addig is váááájt kriszmasz, áj giv ju máj hart...

9 megjegyzés:

Milkabogre írta...

A felnőttkort még megértem, de gyerekként miért is nem szeretted a karácsonyt?
És lehet rám ufóként nézni, én szeretem. Imádom a háromnapos főzési-zabálási kényszert is:) Már nézem Fanninak az ajándékokat is néhány hete.

Névtelen írta...

Csatlakoznom kell, imádom a karácsonyt, pedig pár évvel ezelőttig nekem is kínos volt a családi része, az ajándékkényszer pedig ráadásképpen nálam kreatív önmegvalósítási rohamokkal súlyosbodik, amitől mindig depressziós leszek a végére. De akkor is! Szeretek elaludni a világító giccsfenyő alatt, versenyeztetni a bejgliket, boldog karácsonyt kívánni a recepciósoknak, végignézni az esti Andrássy utat, szaloncukrot reggelizni és megajándékozni a macskát is. És nézni, ahogy örül.

No aztán most pedig, szekérderék csecsemővel még szebb lesz. Addigra már teljesen tudni fognak egymásról, én meg majd elképzelem a fa alatt, hogy fognak sutyorogni pár év múlva ugyanitt...

presh írta...

milka, az a sanyarú gyerekkorom :-) gondolhatod milyen sanyarú lehetett, ha ilyen szinten megutáltam a Karácsonyt :-)

és egyébként meg tök jó nektek, és igazatok is van, azóta lényegesen jobb, amióta párom és gyerekeim vannak, mert így talán sikerül nekik olyan Karácsonyt csinálni, amilyen nekem sosem volt. de minta híjján ez elég nehéz ügy...
de nem adom fel, még akkor sem, ha minden évben a frász tör ki, hogy hogy fogom én ezt megcsinálni :-)))

Névtelen írta...

iricc, nemrég olvastam, hogy a karácsony (mint sok más katolikus izé) egy óriási lopás, szegény jézus a leírások szerint valszeg tavasszal született és az egyház csak rátelepedett a téli napforduló ünnepére. na, nekem azóta okés a december végi ünneplés, nekem is sanyarú gyerekkorom volt, gyűlölöm az ún. szeretet ünnepét és az idióta jézuskázást. mi a téli napfordulót fogjuk ünnepelni, vacsorával, díszítéssel, a saját stílusunkban. mert ennek látom értelmét, a fénynél nagyobb dolog kevés van számomra.:)

Névtelen írta...

Közhely, de mint minden közhely, igaz, ott tud szép karácsony lenni, ahol gyerek van, én korábban az unokahugaimhoz mentem karácsonyozni, most meg Fannival haláljó, komolyan. Annyira várja, teljes lázban ég. Nem is akarom elvenni tőle ezt az örömöt. Nekem nagyon jó gyerekkori karácsonyaim voltak... (Pl. egyszer megrázott az áram:P - de ez csak vicc.) És nálunk ajándékozási kényszer sincs, a férjemmel nem adunk semmit egymásnak, a barátnőm volt "megajándékozandó", de néhány éve bevezettük, hogy ilyenkor meghívjuk egymást mozival egybekötött sütizésre ajándékként. Jobb, mint egy új váza:)

orsoly írta...

jajj de jo hogy mas is szereti azert a karacsonyt, ahogy olvastalak iricc, hirtelen kezdtem cikinek erezni:))) nyilvan azzal kotheto akkor ossze, hogy nalunk naaagy karacsonyi osszeroffenes volt gyerekkoromban es van azota is, csak kibovultunk a dedunokakkal, immar kb 20-an uljuk korbe az azstalt...giccses, de en nagyon szeretem azt a filinget. ajandekozast mi is lecsokkentettuk, csak a gyerekek kapnak, es kesz, ugyis az o oromuk a lenyeg az egezsben:)meg a vajt krisztmoszt is szeretem:))))

Névtelen írta...

Én írtam kommentet valamelyik nap erre most nincs itt...:(.
Szóval csak annyi volt benne, hogy én totálisan átérzem Iriccet, legalábbis a gyerekkor részét, nekem pont olyan rémálom karácsonyaim voltak, mint neked. 22 évesen ismertem meg Zolit, és azóta folyamatosan kezd átfordulni az élményem a karácsonyról, mert rájöttem, hogy van olyan család, ahol tényleg klassz a karácsony. Amióta pedig Petra megszületett, egyenesen imádom a karácsonyt!!!! Imádom, hogy sokan sok napon át együtt vagyunk; imádok ajándékot adni; imádom a nagy karácsonyi kajálásokat; imádom a gyerekem csillogó szemét nézni, amikor bontja az ajándékait, vagy a nagyapja csillagszórót gyújt meg neki...:).
Talán ez a komment már látható lesz:).
Szlivka

Névtelen írta...

Még az maradt le, hogy biztos én is így gondolnám, ahogy te Iricc, ha nem kaptam volna mintát is, mert az úgye nekem se volt egy szál sem:(.
szlivka

Névtelen írta...

Én is szeretem a karácsonyt. Volt egy pár év, amikor nem annyira, de nem is a gyerekeim nemléte miatt, hanem akkoriban a szüleim miatt.
Az utóbbi 10-12 évben viszont nagyon is. Szeretem a karácsony illatát, a süteményeket, az ajándékcsomagolást, a főzést, a vendégvárást, és legfőképpen a gyerekek nagyon boldog arcát.