2012/08/12

Gyilkosság a tyúkudvarban

A helyzet mostanában fokozódott a szárnyasok háza táján, a pimasz kis fekete kakas, és bandája kezdett nagyon elszemtelenedni. Elverték a többieket a kajától, verekedtek, zaklatták a szemérmes tyúklányokat.
Valamelyik nap kivitte a háremét az udvarból, a füvön legelésztek békésen, mikor megláttam őket. Ő persze egyből felsorakozott a kiskapunál, mint aki maga sem tudja, mit keres kint. Amikor visszament, a csajok teljesen elanyátlanodtak, alig tudtam beterelni őket.
Mivel ez a kakas volt az, aki Emmát megcsípte kisebb korában, nem volt kérdés a sorsa, vagy mondhatni végzete, amivel ma reggel találkozott is Veronka néni kése által.
Íme néhány nappal ezelőtt:

Megfogtam őket, tartottam a lábukat, Veronka néni pedig fogta a szárnyukat, hátrahúzta a fejüket, és nyissz. Pár perc, és már mehettek is a forró vízbe.
Az első nyisszantástól számítva fél órán belül jelentős változáson estek át nagy hangú madárkáim:

Jura teljesen ki volt borulva, annyira féltette a gyerekeket az élménytől, hogy inkább elvitte őket boltba, leveshezvalókat venni.
Mint később kiderült, csak ő volt ilyen érzékeny, Emma zokogásban tört ki, hiszen ő akarta kopasztani a pipiket, Miloska pedig vígan látott neki a bontásnak mamával:

Emma érdeklődően végigkísérte a boncolást, vidám történeteket meséltünk a megboldogultakról, a baromfik anatómiáját elemeztük. Végül nem maradhatott el egy kis bábozás sem:


A belsőségek főnek a cicáknak, a zsigereket a tyúkudvar megmaradt lakói fogyasztották el, az értékesebb részek pedig várják a további feldolgozást:

Összességében nagy élmény volt, úgy nekem, mint a gyerekeknek, nem kizárt, hogy kiterjesztem az állományt vágni való baromfival is.
Update:
tárkonyos kakasleves:


Tegnap egyébként megszületett az első tojás, picike, de nagyon formás, fényképet nem tudok mutatni, mert Miloska kicsit "játszott vele"...

2 megjegyzés:

Zsu írta...

kimaradt egy s betű :))) guszta a leves!

presh írta...

javítva, köszi :-)